chemurgy مسابقه مسابقات بین المللی قرآن کریم

chemurgy: مسابقه مسابقات بین المللی قرآن کریم قاریان حافظان قرآن دار القرآن کریم

گت بلاگز دنیای خودرو رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقه‌مندان، مرسدس-آام‌گ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پرده‌برداری کرده و به جهانیان نخستین

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

سرانجام؛رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس/ نخستین خودروی بزرگراه ای با پیشرانه فرمول یک

عبارات مهم : سیستم

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقه مندان، مرسدس-آام گ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پرده برداری کرده و به جهانیان نخستین خودروی بزرگراه ای قانونی با پیشرانهٔ فرمول یک را نشان داد.

به گزارش پدال،این هایپرکار خارق العاده، همان طور که مشخص شده است بود، پروجکت وان نام دارد. نیروی این اعجوبه به وسیله نسخهٔ تجدیدنظر شدهٔ سیستم هیبریدی خودروی فرمول یک W08 مرسدس تأمین می شود که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری V6 توربو به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است هست. پیشرانهٔ درون سوز این ماشین می تواند به 11 هزار rpm برسد که جهت رسیدن به چنین چرخش بالایی، جایگزین سوپاپ های معمولی از سوپاپ های پنوماتیک استفاده شده است است.

دو موتور الکتریکی که در جلوی ماشین قرار گرفته اند، واحدهای پیشرفته ای هستند که توانایی دوران تا 50 هزار دور در دقیقه را دارند درحالی که عالی ترین موتورهای الکتریکی فعلی حداکثر می توانند به 20 هزار rpm دست پیدا کنند. موتور الکتریکی سوم ولی به صورت یکپارچه درون توربوشارژ واقع شده است است و چهارمین موتور الکتریکی نیز مستقیماً روی موتور درون سوز راه اندازی شده است هست. هریک از موتورهای الکتریکی جلو 160 اسب بخار قدرت تولید می کنند و موتورهای الکتریکی سوم و چهارم نیز هرکدام قدرت یکسانی معادل 120 اسب بخار دارند درحالی که خروجی کلی این سیستم بیش از 1000 اسب بخار اعلام شده است است.

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

مرسدس-آام گ ادعا می کند که در قوای محرکهٔ پروجکت وان نه تنها تأخیر توربو از بین بردن شده است که حتی پاسخ دهی آن از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی هم زیاد و سریع تر هست. این مهم نه فقط از طریق گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بلکه به لطف توربوشارژری با نیروی کمک الکتریکی حاصل شده است هست؛ بنابراین مطمئناً این یک قوای محرکهٔ هیبریدی معمولی نیست. این سطح جدیدی از مهندسی است که جهت نخستین بار به بزرگراه های عمومی راه پیدا می کند. همان طور که قبلاً می دانستیم، به گفتهٔ مرسدس-آام گ، این هایپرکار می تواند به سرعتی بیش از 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ ولی آیتم جدیدی که در مورد پروجکت وان اعلام شده است این است که قادر است در کمتر از 6 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد.

دیگر اطلاعاتی که از این شاهکار آلمانی انتشار یافته عبارت اند از اینکه می تواند تا 25 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند و از سامانهٔ چهارچرخ محرک متغیر با کنترل گشتاور استفاده می کند. نیروی موردنیاز موتورهای الکتریکی از یک پکیج بزرگ باطری های لیتیوم یون تأمین می گردد که به تنهایی 220 کیلوگرم وزن داشته و درواقع چهار برابر سلول های بیشتری از باطری های خودروی فرمول یک مرسدس بنز دارند. همچنین این باطری ها به سیستم خنک کنندهٔ سلولی هم مجهز هستند. به گفتهٔ سازنده، در شرایط رانندگی عادی، تا 80 درصد از انرژی ترمز گیری احیا شده است و به باطری ها انتقال یافته می گردد. علاوه بر این، سیستم الکتریکی پروجکت وان نیز با توان 800 ولت کار می کند که دو برابر ولتاژ خودروهای پلاگین هیبریدی معمولی است.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقه‌مندان، مرسدس-آام‌گ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پرده‌برداری کرده و به جهانیان نخستین

انتقال نیرو به چرخ های عقب از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک کاملاً تازه صورت می گیرد که به طور خاص جهت پروجکت وان توسعه پیدا کرده هست. این گیربکس که به صورت هیدرولیکی فعال می شود، دو حالت تعویض دندهٔ اتوماتیک و دستی را ارائه می کند که کنترل حالت دستی از طریق پدال هایی منحصربه فرد صورت می گیرد. گفته شده است بیش از 670 اسب بخار از خروجی کلی قوای محرکه به چرخ های عقب انتقال یافته می شود. پایه و اساس این ماشین را یک بدنهٔ فیبر کربنی مونوکوک با استحکام اوج تشکیل داده است درحالی که پیشرانه و گیربکس یکپارچهٔ آن به طور کامل به وسیله تعلیق عقب پشتیبانی می شود.

در داخل پروجکت وان، دو نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن اوج تعبیه شده است که یکی از آن ها در جلوی راننده قرار گرفته و در اصل صفحه آمپر ماشین است درحالی که دیگری در کنسول مرکزی راه اندازی شده است هست. همچنین در اینجا غربیلک فرمان منحصربه فردی استفاده شده است که از غربیلک فرمان خودروهای فرمول یک الهام گرفته و بخش های بالایی و پایینی آن صاف هست. در روی این غربیلک، دکمه هایی جهت گزینش حالات متفاوت رانندگی و تنظیمات تعلیق به همراه چراغ های LED نشانگر تعویض دنده قرار گرفته هست. غیرازاین موارد، در کابین پروجکت وان تنها دو صندلی دیده می شود که ثابت هستند ولی در عوض پدال ها و غربیلک فرمان توانایی تنظیم داشته و جهت رانندگان متفاوت به آسانی جابجا می شوند.

از تجهیزات این هایپراسپرت فوق العاده نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع و دوربین دید عقب اشاره کرد که آخری کاملاً موردنیاز است چراکه در این ماشین پنجرهٔ عقب وجود ندارد. رینگ های جلوی پروجکت وان 19 اینچی و رینگ های عقبی 20 اینچی هستند که هر چهارتا با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 پوشیده شده است اند. ترمزها نیز به صورت استاندارد از نوع کربن سرامیکی هستند.

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

مرسدس-آام گ تنها 275 دستگاه از پروجکت وان را تولید خواهد کرد که همگی به صورت فرمان چپ ساخته شده است و هریک 2.27 میلیون یورو معادل 2.7 میلیون دلار قیمت دارند. تمامی این تعداد به طور کامل فروخته شده است اند ولی نباید انتظار داشت که بتوانیم به زودی این هایپرکار را در بزرگراه ها ببینیم چراکه سازنده پیش از عرضهٔ پروجکت وان به بازار هنوز باید به مدت 18 ماه توسعهٔ آن ها را ادامه دهد. درنهایت در مورد این شاهکار چهارچرخ تنها می توان گفت که به معنای واقعی کلمه فرمول یک را به خیابان ها آورده است.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقه‌مندان، مرسدس-آام‌گ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پرده‌برداری کرده و به جهانیان نخستین

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

واژه های کلیدی: سیستم | فرمول | ماشین | مرسدس | موتور | الکتریکی | موتورهای الکتریکی | دنیای خودرو

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

رونمایی از هیولای هیبریدی مرسدس, نخستین خودروی جاده‌ای با پیشرانه فرمول یک ، سرانجام

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs